Ellende in de wereld






"2012 is een magisch jaar en dan zal alles gunstig veranderen.
Mensen zullen wakker worden en meer met liefde vanuit hun hart gaan leven en handelen."


Bovenstaande woorden las ik regelmatig op spirituele sites. Ik kan niet zeggen dat het er positiever op geworden is.
Er is van alles aan de hand op aarde: hongersnood, natuurrampen, oorlogen, agressie, onderdrukking. Mensen veranderen om een bepaald geloof in koelbloedige moordmachines.
Mijn hart huilt om al dit leed. We zijn toch allemaal MENS, verbonden met elkaar en komen allen uit dezelfde bron. Dat is hoe ík erover denk en dat voel maar waarom voelt niet iedereen dat dan zo? Waarom plaatsen sommige mensen van een bepaald geloof zichzelf boven een ander? Wat geeft iemand het recht om een mens dat anders gelooft, anders denkt of homoseksueel is van het leven te beroven in naam van een of andere "God". Ik kan er met mijn verstand en liefdevol hart niet bij.
Deze ellende verdeelt mensen en angst voert de boventoon wat heel begrijpelijk is want ook ik voel me nergens meer veilig.

En even voel ik dan dat ik als er weer iets gebeurt een hekel krijg aan bepaalde groepen mensen die datzelfde geloof aanhangen. Ik ben tenslotte ook maar een mens met menselijke gevoelens.
Ik bedenk me dan dat ik me niet mee moet laten slepen want niet iedereen van dat soort geloof is verantwoordelijk voor de barbaarse daden van een stel terroristen die dat geloof misbruiken om zo hun daden goed te praten. Ik vind wel dat anderen van wie hun geloof misbruikt wordt meer van zich mogen laten horen. Dat zij het verafschuwen en afkeuren. Tot nu toe lees ik alleen nog maar dat we hen niet mogen aankijken voor aanslagen ed. die plaats vinden. Deze mensen plaatsen zich een beetje in een slachtofferrol, vind ik.
Je kunt niet meer zeggen dat het niets met jullie geloof te maken heeft. Jullie geloof wordt misbruikt en verkeerd geïnterpreteerd. Dus.......... Sta op, laat je horen en kom in opstand. Kom op voor vrede en veiligheid!!!

De kunst is om onszelf niet mee te laten slepen door haat wat niet wil zeggen dat we wegkijken of niet meeleven.
Blijf Licht en Liefde stralen, hoe moeilijk dat in zo'n geval ook is en blijf ten alle tijden dicht bij jezelf.

©Maria



~*~

Reacties