Alles is te koop.....




Wie rijk is heeft de wereld in zijn zak.
Ikzelf noem mezelf rijk en dan bedoel ik niet dat ik veel geld heb want dat hebben we juist niet. We hebben het niet slecht maar we kunnen best wat meer gebruiken.

Ik noem iemand rijk als hij tevreden is met dat wat hij heeft. Daarom zijn sommige mensen in armere landen rijker dan wij hier in het verwende westen. Ikzelf ben niet gezond maar ik kan goed met mijn klachten omgaan en ben positief en geniet van het leven en mijn bezigheden. Ik heb een lieve zorgzame man en een zoon en dochter die goed terecht zijn gekomen. Dat noem ik RIJK zijn.

Vanmorgen stond in het Brabants Dagblad een stuk over Linda de Mol. Zij is 51 jaar, twee jaar jonger dan ik, heeft miljoenen maar ik zou voor geen goud met haar willen ruilen. Ze zei namelijk: "Het wordt tijd dat ik tevreden ben met dat wat ik heb". Ik denk dan bij mezelf: "Meid, besef je dat nu pas? Wat een armoedig leven heb je dan."

Veel rijke mensen ( die met veel geld) denken dat ze alles kunnen kopen en zo is het vaak ook. Zij kunnen de beste artsen en behandelmethodes betalen als ze ziek worden. Kunnen hun huis aan laten passen, hoeven zich geen zorgen te maken of ze hulp krijgen want dat kopen ze zelf wel.Kijk naar die Donald Trump. Die wil president van Amerika worden. Een rijke stinkerd maar met een ijskoud hart.....
Alles is te koop in het leven behalve menselijkheid.

"Hoe hoger je jezelf op een voetstuk plaatst hoe harder je kunt vallen"


©Maria


Reacties