The Secret



Ik heb niets met de Bijbel, Tora, Koran of een ander religeus boek da zegt hoe wij moeten leven en denken. Ik leef liever vanuit mijn eigen ervaringen en gevoel. Toch is er een boek dat mij behoorlijk geraakt heeft en waar ik veel waarde aan hecht.
Ik heb al een paar jaar het boek: "The Secret" van Rhonda Byrne in de kast staan en heb via Netflix de documentairefilm gezien. Dit boek is een beetje een soort van Bijbeltje voor mij.
Ik pas al jaren het een en ander uit het boek toe. Dat omdat mijn leven zo ingrijpend was dat ik vanzelf ontdekte wat belangrijk voor me is en waar ik zelf de hand in heb om mijn leven te creƫren al zeg ik ook altijd.....

"Niet alles wat op je pad komt heb je zelf in de hand, hoe je ermee omgaat wel!"Maar toch dit boek zet me tot nadenken en helpt me dingen in een ander perspectief te zien waardoor ik het een en ander kan proberen te veranderen. Ik heb al vroeg ontdekt dat je je moet focussen op datgene wat je kunt en hebt en niet op wat je niet kunt of mist in je leven want daar word je niet gelukkig van.
The Secret gaat over de wet van de aantrekkingskracht: datgene  wat jij in je hoofd hebt trek je naar je toe en dat is ook zo.



De hoofdpunten uit The Secret....

  • Als je je tegen iets verzet, trek je het juist aan, omdat je emoties erop gericht zijn. Om iets te veranderen moet je vanuit je innerlijk een nieuw signaal uitzenden met je gedachten en gevoelens.
  • Je kunt de wereld niet helpen door op de negatieve dingen te focussen. Want daardoor draag je niet alleen bij aan die negatieve dingen, je haalt ook meer negatieve dingen in je eigen leven binnen.
  • Laat je niet obsederen door de wereldproblemen, maar schenk je aandacht aan energie en vertrouwen, liefde, overvloed, educatie en vrede.
  • We zullen nooit door de goede dingen heen raken, omdat er meer dan genoeg is voor iedereen. Het leven hoort overvloedig te zijn.
  • Je hebt de mogelijkheid om met je gedachten en gevoelens de onuitputtelijke bron aan te boren en binnen je ervaring te brengen.

  • Prijs en zegen alles in de wereld, dan zul je de negativiteit en tweedracht doen verdwijnen en jezelf afstemmen op de hoogste frequentie: LIEFDE.

    De opvolgers van The Secret zijn: The Power, The Hero en The Magic waarvan ik er twee heb.








    ~*~

Reacties