Vaderdag

En weer is het vaderdag. Een dag waarin je op social media veel berichten tegenkomt van mensen die hun vader missen omdat hij niet meer lijfelijk aanwezig is maar in de "Hemel" is.

En ook ik denk vandaag extra aan mijn lieve papa die overleden is in 1976, 40 jaar geleden. Ikzelf was toen 14 jaar jong en het heeft ontzettend veel impact op me gemaakt omdat ik midden in de pubertijd zat en mijn allerbeste vriend, want dat was mijn vader, overleed door complicaties na een val van een ladder op zijn werk.
De diverse bijzondere dagen waarbij ik mijn beide ouders graag bij me wilde hebben en waarbij ik mijn vader moest missen schieten weer door mijn hoofd ..... Mijn diploma uitreikingen, mijn trouwdag, de geboortes van onze kinderen, toen ikzelf ernstig ziek werd en moest revalideren.

Deze dag brand ik een kaarsje voor mijn vader, en ook voor mijn stiefvader die als een tweede vader voor me was en ook is overleden. Ook denk ik aan mijn broer die kortgeleden is overgegaan en aan zijn gezin dat vandaag de eerste vaderdag meemaakt zonder hem.

Ik ben ervan overtuigd dat er hierna iets meer is maar ik geloof niet in een "Hemel".
Waar hun spirit ook heen is gegaan, ze hebben voor altijd een plek in mijn hart.

©Maria

Reacties