Ben je een beter mens met religie?



Is iemand die gelooft volgens een religie een beter mens dan een zogenaamde "ongelovige"? Ik vind van niet!!!
Ik zit niet vast aan een religie of kerk. Ik vind dat iedere religie zijn mooie en minder mooie kanten heeft. Ik zit niet graag vast aan aangeleerde regeltjes die door (meestal) mannen lang geleden zijn verzonnen..
Geef mij maar een leven vanuit het hart, zonder dogma's en voorgekauwde prut over hoe ik moet leven en wat ik wel en niet mag volgens een of ander oud boek. Een oud boek waar achterhaalde dingen instaan en wat in mijn ogen vaak verkeerd geïnterpreteerd wordt omdat mensen het naar hun eigen mening zetten en datgene dat geschreven is letterlijk nemen.


Ik heb normen en waarden van huis uit meegekregen. Dát samen met mijn intuïtie, empathisch vermogen en gezond verstand maakt mij een goed mens.
Ook zónder kerk of godsdienst waar ik helemaal niks mee heb en nooit gehad heb!.
Ik durf mezelf te zijn en bij mezelf te blijven.
Daarom verspreid ik liever LIEFDE en LICHT vanuit mijn ❤ en dat doe ik met liefde. ☺

Ik ben echter géén Atheïst want ik geloof wel in God. Hoe ik God ervaar kun je HIER lezen.

©Maria

Reacties