Een "Genietmomentje"




"Toeval bestaat niet", ik weet het 100 % zeker want daarvoor maak ik al mijn hele leven teveel zogenaamde "toevalligheden" mee. Sommige mensen noemen me daarom misschien zweverig, het kan mij niet eens schelen. Ik geniet wel van deze "toevalligheden" en lach erom.



Vanmorgen liep ik naar buiten, keek zoals altijd even omhoog naar de lucht die weer mooi blauw was en ik dacht bij mezelf: "ik heb de laatste tijd nog geen halo om de zon of gewoon een regenboogje in de wolken gezien."
Vanavond ging ik na het eten nog even buiten zitten op mijn geliefde bankje achter in de tuin.
Ik voelde gewoon dat ik omhoog moest kijken en ik zag een prachtige blauwe lucht met sluiers.
Ik keek nog wat beter en besloot een foto te maken. Plotseling zag ik heel vaag een regenboogje in de lucht opduiken.
Daar is niets zweverigs aan want het is gewoon de reflectie van de zon op de waterdruppels in de lucht maar toch zie ik dat als een soort van cadeautje. Ik keek minutenlang naar dat schouwspel en toen de kleuren sterker waren losten de sluiers op en leek het alsof het engelen waren die onder dat regenboogje vlogen. Ik heb er van genoten.




Kijk eens wat vaker naar boven want daar gebeurt zoveel moois, vooral nu en ook tijdens een heldere nacht want ook de sterren en de maan zijn het bekijken waard.
Geniet net als ik maar blijf met beide benen op de grond......  net als ik ( nou ja.....meestal)




©Maria


~*~

Reacties