Korte vakantie 2016


Bijzondere boom met zeven stammen



Het is eind augustus als we een paar dagen genieten van een korte vakantie op Landal Lommerbergen. We zijn daar al vaker geweest en hoewel het een oud park van voorheen Centerparcs is vinden we het daar heel leuk. Het ligt vlak bij de Maas midden in de bossen. Je kunt er heerlijk tot rust komen en daar was ik ook aan toe. Mijn man en ik hadden een piepkleine bungalow voor twee personen geboekt maar dat was groot genoeg met dit prachtige zomerweer waarbij we bijna niet binnen waren maar lekker in de buitenlucht.

Zittend op ons terrasje luister ik naar de vogels en er komen ook eekhoorntjes op visite. Ze zijn totaal niet bang. Ze zijn op zoek naar iets eetbaars of graven kuiltjes in de grond om alvast iets te verstoppen voor als het winter wordt.


Kessel


Voor ons is dit optimaal genieten en ik denk dat ik hier veel meer van geniet dan al die mensen die persé uren willen reizen om in een vreemd land op vakantie te gaan. Ik heb daar geen behoefte aan. Dat komt ook omdat mijn lichaam niet altijd doet wat ik wil en ik veel last heb van mijn knieën en gewoon door mijn gezondheidsverleden niet zo actief kan doen als sommige mensen. Daarom luister ik naar mijn lijf en manlief heeft daar alle begrip voor. Ooit hopen we mog een keer naar Ierland terug te gaan of naar Portugal maar voorlopig zit dat er niet in en misschien wel helemaal nooit meer. We zijn ooit in Ierland geweest en dat was geweldig en ook mijn wens maar ons land is ook prachtig dus genieten we waar we kunnen. Lekker wandelen in het bos en de omgeving. 's Avonds luisteren naar live muziek op het terras en een drankje en hapje. Lijnen doen we later wel weer.

Ons huisje



Ik kan uren zitten dromen
onder de door mij zo geliefde bomen
Een paar dagen in het bos met dit prachtweer.
Dit is optimaal genieten, wat wil een mens nog meer.

Even weg uit de dagelijkse beslommeringen
Ik voel me vrolijk als ik de vogels hoor zingen
Geen internet, Social Media of krant
Ik hoef daarvoor niet naar het buitenland

©Maria


Een eekhoorntje op visite



~*~

Reacties