Slaapkamergeluk


Laatst gingen mijn man en ik met mijn 88-jarige moeder naar een meubelzaak in ons dorp voor een "sta-opstoel" voor haar. We gingen voor de gein even boven bij de slaapkamers kijken. Mijn man en ik hebben zo'n 22 jaar geleden onze laatste slaapkamer gekocht. Het was een groene, een kleur die nu weer terugkomt. Het model was zo'n laag bed dat helemaal ingebouwd was met kasten. Boven het bed .... kastruimte, naast het bed.... kastruimte.


Oude kamer


Nieuwe kamer


Erg praktisch en gemakkelijk zoveel bergruimtewant we konden er erg veel in kwijt. De vloer was nog tapijt. Nu 22 jaar later was dat tapijt niet zo mooi en fris meer en het bed versleten. De kasten daarentegen niet. Maar we wilden toch wel eens een modernere slaapkamer, liefst een hoger bed want ik heb last van mijn knieƫn, bovendien wilden we ook graag een elektrisch verstelbaar bed.
We werden door de eigenaar van de zaak goed geholpen. Een plan werd opgesteld en het fijne was dat de eigenaar samenwerkt met een schildersbedrijf dat wij altijd al het schilderwerk lieten doen.
Dus die kwamen ons plafond, kozijnen en muren onder handen nemen.


Nieuwe kamer


Al met al zijn ze vijf dagen in de weer geweest en het is klaar. Ontzettend mooi en modern met een boxspring, grote schuifkast, twee nachtkastjes en een commode. We hebben nog steeds veel bergruimte. We hebben ook meteen de trap opnieuw laten bekleden want dat tapijt lag er al sinds 1989 op. Het heeft veel geld gekost maar we hopen er lang van te kunnen genieten.

©Maria

~*~

Reacties