Facebook Hekserij ..... NIKS VOOR MIJ !!!




Ik heb al heel lang het gevoel dat ik in een vorig leven iets met de oude natuurreligie te maken heb gehad. Ik snuffel graag rond bij de kraampjes op festivals of in een bijzonder winkeltje.
Ik ben altijd al geïnteresseerd in de keltische feesten, muziek en sta zelf ook dicht bij de natuur. Ik maak vooral graag contact met bomen . Vandaar dat ik me ook af en toe graag inlees in magie en mysterie.

Om die reden heb ik me laatst aangemeld in een Facebookgroep: "De Magische Ketel" met de beschrijving: "Voor al het magische van het universum ..  Wicca · Religie · Natuur · Liefde"




Ik dacht dat het ook bedoeld was voor mensen als ik , die spiritueel zijn maar ook interesse hebben in oude natuurreligie, magie en natuur. Ik leg kaarten, heb iets met volle maan en de sterren, beoefen Reiki en mediteer.
Ik las al gauw een bericht van iemand die vroeg wat een "Lichtwerker" was. Omdat ik dat zelf ben gaf ik daar kort antwoord op: "Iemand die vanuit liefde wat meer licht op de wereld wil brengen. Ieder doet dat op zijn eigen manier". Verder verwees ik hem naar mijn website waar ik veel info over Lichtwerk heb staan.

Het viel mij op dat er mensen waren die erg agressief en met veel vooroordelen schreven over Lichtwerkers..... 
Lichtwerkers waren volgens hen:

  • New-Agers die antwoorden niet in zichzelf zoeken maar buiten zichzelf.
  • Mensen die agressief doen als iemand een andere mening heeft.
  • Zweverige types die geloven in buitenaardse hagediswezens.
  • Zichzelf via email aan je opdringen en je geld aftroggelen.
  • Lid van de Liefde en Licht Maffia.

Natuurlijk is dit geen van allen waar en ik raakte in een verhitte discussie verzeild.
Al met al vond ik het erg respectloos wat ze schreven en ik heb dat ook gezegd. Ik kreeg ook nog van de vraagsteller te horen dat ik hem niet wilde helpen maar dat ik vond dat hij het zelf maar uit moest zoeken. Ik heb dat niet eens geschreven. Wel
verwees ik hem naar mijn website waar ik veel over Lichtwerkers heb staan maar ik niet een groot deel van website in die groep wilde zetten.

Daarna heb ik die donkere negatieve groep snel verlaten.
Ik heb me daarna met mijn testaccount nog aangemeld en las dat er flink geroddeld werd over mij.
Er was ook een nieuw lid dat schreef dat ze paranormaal is en ook zij werd aangevallen door een negatief type. Die groep voelde voor mij totaal niet goed aan: niet zuiver, veel te donker en met een en al negatieve energie.

Hoewel mijn magische ervaringen en gevoel voor de natuur, bomen en het keltische er altijd zullen zijn ben ik helemaal genezen van de hekserijgroepen op social media. Sommige mensen in die groep die zich: "heks" noemden zouden zo terug in een sprookje kunnen met hun hatelijke opmerkingen. Dat is mij te donker. 
Ik noem mezelf een "hobbyheksje"; geïnteresseerd in het magische maar blijf wel in het licht staan.



Laat mij op z'n tijd maar een beetje zweven
maar altijd met beide benen op de grond
Laat mij maar genieten van het leven.

De wereld verlichten met mijn goede intenties
Contact maken met het Universum en Moeder Aarde.

Die Facebook hekserij is niks voor mij,
dat is mij te donker en maakt mij niet blij
Ik geloof in magie vanuit een zuiver inzicht
Geef mij maar LIEFDE EN LICHT.
💙💚💛💜

©Maria


~💖~





Update 05-05-2022
De Facebookgroup heet sinds 23 aug. 2021Het Oude Ambacht - Stregheria en traditionele hekserij
De afbeelding voelt heel duister aan: niet zoals ik mezelf voel: Spiritueel en verbonden met het Universum en de natuur.
Geef mij maar licht. 

Reacties