Geloof



Ik ben niet gebonden aan een religie. Ik geloof niet in een God als die man op een wolk die dingen laat gebeuren en waar we verantwoording moeten afleggen als we dit leven verlaten. Ik noem mezelf een spiritueel zonder religie. Ik geloof dus niet volgens een bijbel of godsdienst. Ik denk dat God geen "persoon" is maar een benaming voor de Bron waardoor het Universum en de natuur ( waarmee ik me verbonden voel) is ontstaan. Ik ben wél geïnteresseerd in de keltische natuurrreligie, een klein beetje “heks” schuilt er geloof ik wel in me 😉


Verder hou ik wel van oude kerken en abdijen om de mystieke sfeer en de energie die daar hangt. Ik bezoek graag spirituele plekken en ik hou van sages, legendes, mythes, Ierland, Engeland en de natuur. Voor mij is alles goddelijk.
Voor mij dus geen dominee of pastoor met gepreek over "de Here dit" of "de Here dat" en hetzelfde geldt voor andere geloven zoals Islam ( waar ik al helemaal niks bij kan voelen en dat heel ver van mij afstaat!)
Ik luister liever naar mijn intuïtie en de sterren en de bomen, dat maakt mij gelukkig en zij schrijven me niks voor, dringen zich niet op.



~*~



Reacties