Wonderlijk Universum





Wonderlijk Universum


Ik heb iets met de hemel en dan bedoel ik de zon, maan, sterren etc. Ook mooie luchten fascineren me enorm. Wolken in allerlei vormen vind ik prachtig om te zien. Als de zon net achter zo'n wolk zit krijgt een wolk soms een gouden randje. Ook vind ik wolken die eruit zien als schaapjes of mooie sluiers die op engelen lijken heel mooi. Een zonsondergang waardoor de hemel rood kleurt geeft iets mystieks weer.

Ik kijk ook iedere avond/nacht voordat ik in bed kruip even naar buiten of het helder is en of ik de sterren en de maan kan zien. Als het volle maan is en het is helder dan kan ik haar vanuit onze slaapkamer zien .... prachtig.
Ik had als kind al iets met de sterren en vroeg aan Sinterklaas een boek over het heelal. Later gaf ik op school een spreekbeurt over de sterren en planeten. In de zomer als het warm is zit ik vaak 's avonds buiten in het donker op mijn bankje met een glaasje wijn en geniet ervan als ik de sterren aan de hemel zie staan. Mijn gedachten dwalen dan af.....
  • Is er meer leven behalve hier op Aarde.
  • Waar komen we vandaan en waar gaan we weer naar terug?
  • Waar is thuis?

Wat is het toch wonderlijk dat wij zomaar deel uitmaken van zo'n groot geheel.
Ik geniet ervan.

©Maria

~*~
   

Reacties