Weer Jehova Getuigen aan de deur






Je kunt merken dat het mooi weer is want de geloofs-overtuigers komen meer naar buiten om langs te deuren te gaan met het doel zieltjes te winnen .
De laatste tijd is het vaak raak en meestal maak ik niet open. Laatst ging weer de bel en ik had ze niet aan zien komen. Een vriendelijk lachende man stelde zich voor en zei dat hij Jehova Getuige was en dat hij graag met mij over de wereld wilde praten. Hoe het er nu aan toegaat. Ik ken dat wel: alle ellende opnoemen en eindigen dat ik gered kan worden als ik Jezus volg of zelfs bij hen aansluit.
Nu heb ik daar totaal geen behoefte aan want iok ben niet gelovig op die manier. Ik noem mezelf Free Spirit: Niet gebonden aan een religie of overtuiging. Ik leef en geloof vanuit het hart. Ik geloof in het spirituele, de kosmos, zie God als de allesomvattende energie die overal aanwezig is maar niet als een manspersoon. Ik denk dat God een benaming voor de Bron waardoor het Universum en de natuur ( waarmee ik me verbonden voel) is ontstaan. Ik ben niet gebonden aan een religie maar wel geïnteresseerd in (keltische) natuurreligie, Boeddhisme en mystiek.
Ik zei dus tegen de vriendelijk lachende man dat ik op een andere manier gelovig ben dan hij. Dat ik geloof in het paranormale, reiki en op die manier met het spirituele bezig ben. Hij zei me toen dat hij het kende en dat de Bijbel daarvoor waarschuwt. Ik heb dat al zo vaak gehoord dus heb vriendelijk gezegd dat ik geen behoefte had aan zijn verhaal!

Vanmorgen was het weer zover. Er was weer weer een hele Jehova Getuigen invasie in de straat: 10 mannen en vrouwen, gepakt en gezakt met grote tassen en folders.. Een van de mensen liep naar onze voordeur, bestudeerde voordat hij aanbelde nog ff zijn schrijfblokje en liep weer weg. Misschien heeft de vriendelijke man van de vorige keer toch een aantekening gemaakt dat ik Tarotkaarten leg, mandala's teken, Reiki beoefen en in het paranormale geloof. Ik heb respect voor (anders)gelovigen maar ik hou niet van opdringen, tenslotte dring ik hen ook geen kaartlegging op reikibehandeling op, uit respect voor hun geloof! Waarom kan dat niet andersom ook zo? Bovendien vind ik 3 bezoeken in de 4 weken wel erg veel.  Ik ben in hun ogen toch niet te redden want ze hebben  me via mijn website regelmatig de hel in gewenst als ik me niet tot Jezus/God wend dus nee ik ga niet (meer)met ze in discussie, uit respect voor mijzelf en mijn manier van geloven/weten/voelen..... 
AMEN!

©Maria


~*~

Reacties