Zwarte Piet, wel of toch maar niet.....

(Zo zwart is hij niet hoor)


Al sinds juni kom ik op Twitter en Facebook de discussie over Zwarte Piet tegen. Ik vind dat hij moet blijven omdat het een kinderfeest is dat niet racistisch bedoeld is. Het is een pure Nederlandse traditie, we zijn er allemaal mee groot geworden en hebben er van genoten nou ja behalve dan die keer dat ik op het podium moest komen met nog twee kindjes om een ballon op te blazen tot hij knapte. Ik was 6 jaar en had een ballonnenfobie: Ik ben HSP en kan niet goed tegen harde knallen.
Maar over het algemeen vond ik Sinterklaasfeest leuk : spannend maar thuis maakten ze er een geweldig feest van en zo moet het ook.

Maar ik word zó moe van ieder jaar weer dezelfde discussies en heb me voorgenomen er niet meer aan mee te doen. Dit is het enige wat ik er nog over kwijt wil!

Ik ben TEGEN de Zwarte Piet discussie en de zeurpieten!!!( of ze nou voor of tegen zijn)

©Maria

Reacties