Bomen knuffelen




Vandaag zijn mijn man en ik weer naar het bos geweest: we hebben heerlijk gewandeld, foto's gemaakt van paddenstoelen, bomen en al het moois wat Moeder Aarde ons biedt in de natuur.
In het bos tussen de bomen voel ik me in mijn element. Ik geniet er van de rust, de vogels, de geur, de kleuren.
En natuurlijk heb ik ook een boom geknuffeld: even mijn hand op de stam gelegd en de energie gevoeld en hem in gedachten begroet.

Nog niet zo lang geleden deed ik dat niet omdat mensen je dan raar aankijken , met zo'n blik van alsof je ze ziet vliegen. Ach misschien hebben ze ook wel gelijk want ik heb altijd iets met bomen en het magische/mysterieuze gehad en het zou me niks verbazen als ik in een vorig leven een "heks" geweest zou zijn. Ik ben niet zo dat ik me met wicca bezig houd en me hul in lange rokken om als het volle maan is rituelen in het bos te gaan doen. Ik doe dat liever thuis op mijn manier want ik heb een voorliefde voor volle maan , sterren en de natuur. Ook ben ik geïnteresseerd in het Keltische en de oude natuurreligie's en ik vind alles wat ik kan vinden op internet over natuurwezens, druïdes en paganisme hoogstinteressant.
Als je mij dus ergens tegenkomt, vleiend tegen een boom, kijk dan niet raar want ik zie ze niet vliegen, écht niet..... nou ja..... uhh..... af en toe een heel klein beetje?

©Maria



~*~

Reacties