Ben jij "Spiritueel"?






Ik krijg soms in emails de vraag van iemand of ik weet of hij/zij spiritueel is. Mensen bedoelen dan vaak: "paranormaal" omdat ze dingen aanvoelen of dat ze dromen hebben die uitkomen , weten wie er belt en meer van dat soort dingen. Vandaag kreeg ik weer een mail van iemand die vroeg of ze spiritueel is. Mijn antwoord was zoals ik het persoonlijk voel .....

"Of jij spiritueel bent ligt eraan wat je daaronder verstaat.
Ik persoonlijk versta onder "spiritueel zijn" het leren omgaan met datgene wat op mijn levenspad komt, het leren loslaten van overtollige ballast. Verder ook het leren leven in het NU dus niet blijven hangen in het verleden, wat niet wil zeggen dat je niet terug mag kijken. Tenslotte heeft het verleden me ook gemaakt tot de persoon wie ik nu ben. Maar het is niet goed als gebeurtenissen uit het verleden je verdere leven blijven beïnvloeden waardoor je gevangen blijft in verdriet, wrok, haat, boosheid, angst.  Verder vind ik spiritualiteit het hebben van een band met de natuur, Moeder Aarde en het Universum. Het bewust zijn van dat alles energie is. Ik denk dat ieder mens min of meer spiritueel is en/of intuïtief maar niet iedereen heeft zich daar even ver in ontwikkeld. Hulpmiddelen kunnen zijn: Reiki, meditatie, kaartleggingen."



Ikzelf maak vaak mee dat ik dingen voorvoel en voel meestal als mensen niet eerlijk zijn. Ik had twee keer een voorspellende droom en het komt voor dat ik soms zomaar ineens uit het niets iets weet. Er komen soms teksten in me op waarvan ze niet van deze tijd lijken te zijn met woorden die ikzelf niet zou gebruiken. Een voorbeeld daarvan is het gedicht: "Het zoete leven" waar ik op een zondagochtend mee wakker werd.

Een paar jaar geleden zat ik in een reading bij de paragnost Gerard Heutink en hij vroeg wat ik wilde weten. Ik zei vertel maar en wat hij me vertelde klopte allemaal. Verder vroeg ik hem of hij wist of ik paranormaal was. Hij zei "JA want ik kan dat voelen maar ik kan dat ook zien aan iemands ogen, aan de uitstraling daarvan en jij hebt dat!" Mensen zeggen vaak dat ik sprekende ogen heb. Mooi toch?




©Maria



Reacties