Vrede




Van mij zul je op social media geen vlaggen, aangepaste profielfoto's en teksten zoals:
"Je suis Charlie",
"Pray for Nice",
"Pray for München",
"Pray for Kabul",

etc, tegenkomen want ik heb niets met "bidden" en ik loop nooit met de kudde mee. Bovendien kun je aan de gang blijven en heb je zelf geen leven meer als je al het leed van de wereld op je schouders neemt en daar pas ik voor!!!

Ik leef mee met álle leed van de wereld.
Ik leef mee met álle slachtoffers van geweld.
Ik leef mee met iedereen die onderdrukt wordt.
Ik leef mee met ieder slachtoffer en nabestaande van aanslagen.....
Wáár ook ter wereld !!!


Maar ik weiger mezelf schuldig of verantwoordelijk te voelen voor de (mis)daden (bv. de slavendrijvers van heel lang geleden) of de agressieve uitlatingen van een ander want dat ben IK niet en dat ik Nederlandse ben en voor mijn land met onze tradities opkom maakt mij nog niet racistisch of egoïstisch.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden maar niet voor die van een ander.

©Maria





~*~



Reacties