Licht-energie en elfenpoorten.

Laatst las ik in mijn favoriete maandblad ParaVisie een verhaal van Martijn van Weeren over Elfenpoorten.
Ik zag ook foto's en ik moest aan een boom denken die in het staatsbos bij Landhorst staat en waar we graag wandelen. Gisteren was het prachtig weer en zijn we er weer geweest.

ELFENPOORTEN
Een poort is een toegang tot een andere ruimte. De ingang tot een andere wereld. In verhalen wordt de poort vaak bewaakt door een dier of een god. De poort is niet voor iedereen toegankelijk, de bewaker moet je toegang verlenen of je moet een raadsel oplossen of het wachtwoord weten. Denk aan ‘sesam open u’ uit het sprookje van Ali Baba en de 40 rovers. In dit verhaal ligt achter de poort een schat verborgen.
Elfen zijn natuurwezens uit de andere werkelijkheid, we kunnen deze wezens normaal gesproken niet waarnemen. Wel zichtbaar zijn de poorten die de elfen gebruiken tussen onze wereld en de elfenwereld. Elfen worden vaak verbonden met bomen en het is logisch om deze doorgangen, de elfenpoorten, te zoeken in de bomen.

( stukje van  Martijn van Weeren)

Klik hier voor het hele verhaal.

Even gluren door de elfenpoort




Lichtenergie



De zon stond hoog aan de hemel
De stralen schenen door de boomtoppen

Ik keek naar boven naar de zon
Regenboogstralen schenen door de bomen
Een foto was gauw gemaakt.
Thuis gekomen zag het er anders uit.
Wat het precies is weet ik niet.
Maar mooi is het wel
ik noem het lichtenergie
Mystiek lichtspel





©Maria

Reacties