Mijn Green Man




De Green Man is een gezicht dat verborgen is in takken en bladeren. Je kunt het symbool in verschillende culturen terugvinden, zelfs in oude kerken terwijl dit toch als een heidens symbool werd gezien. Maar wellicht zijn er meerdere betekenissen aan dit symbool gegeven.
De Green Man is een symbool dat vooral ook door de Kelten gebruikt werd.

Eén ding is zeker; dit symbool is door de eeuwen heen, voor veel mensen van grote betekenis geweest. Ook heeft de betekenis in alle culturen iets beschouwends en een positief karakter, is eenwording met de natuur en de cyclus van de seizoenen. Ook staat The GreenMan daarin, voor wedergeboorte. Deze betekenis is overdrachtelijk en verwijst tevens naar de menselijke natuur en de transformatie die mensen kunnen ondergaan, wanneer zij hun weg vinden. Ik ben al heel lang verliefd op dit beeld en in 2012 hebben we er twee gekocht.

Je hebt diverse soorten en modellen maar ik vond deze ( zie foto) prachtig omdat hij zo'n wijze , zachte en liefdevolle uitstraling heeft. Bovendien heeft hij een kuiltje in zijn kin net zoals mijn vader dat had en ook ikzelf.  Ik was er meteen verliefd op.
Mijn man heeft er ook een en die hangt naast die van mij.




Hij symboliseert de verbinding en de eenheid tussen de MENS en de NATUUR.
En dat vind ik nou zo mooi!!!
Nu zijn we een paar jaar verder en komt mijn Green Man steeds meer in het groen te hangen en moeten ze regelmatig naar de kapper. 😉




Reacties