Boeddha zelf kopen.....



Tuin-Boeddha (gekregen)



Je hoort vaak dat je een Boeddha niet voor jezelf mag kopen want dat zou ongeluk brengen.
Dat is klinklare onzin!

Een Boeddha mag je wel zelf kopen.
Dat je een Boeddha niet zelf mag kopen is een fabeltje, verzonnen in het westen.
In het oosten is het heel normaal om voor jezelf een Boeddhabeeld te kopen.
Een Boeddha staat voor Geluk, deze betekenis verandert niet als je een Boeddha voor jezelf koopt.
Natuurlijk is de gedachte erachter om iemand geluk toe te wensen met het geven van een Boeddha heel mooi maar laat je aub. niet gek of bang maken.

Ikzelf heb de meeste Boeddha's die wij hebben gekregen en er zijn er bij die gewoon hier in Nederland gekocht zijn voor mijn verjaardag. Ik heb er ook een paar uit het buitenland. Zo kreeg ik er een van mijn zoon die voor zijn werk naar India moest en ik heb er twee uit Thailand, meegebracht als souvenier door iemand.
Maar de eerste en nog eentje heb ik heel gewoon zelf gekocht.


Tuin-Boeddha (zelf gekocht)


♥groet
©Maria

Reacties