Twee boompjes


Bij ons in het park staan een groepje Beukenbomen. Beuken zijn mijn lievelingsbomen, al houd ik van iedere boom. Ik ben altijd al een bomenmens geweest. Het zat er van kind af aan al in.
Ik heb de liefde voor bomen overgekregen van mijn vader die vaak met ons een boswandeling maakte. Het kan in mijn ogen dan ook geen toeval zijn dat ik op mijn 16de ben gevallen voor een menselijk boompje waarmee ik 4 jaar later getrouwd ben en ik dus sindsdien ook zijn achternaam draag.

Ik kwam op internet een keer een afbeelding tegen van twee bomen die ineengestrengeld stonden ( foto bovenaan dit verhaal). Ik zag er direct mijn man en mijzelf in. Wij vormen nl. al jaren zo'n bomenpaartje.
Laat er nou in ons park ook een beuk staan met zo'n stam die uit twee gedeeltes bestaat. Het is dan ook mijn favoriete beuk in het park.
Ik vind ze allen even mooi maar deze net iets meer. Ik noem het ook wel mijn: "knuffelbeuk", en raak hem altijd even aan.





Twee boompjes

Twee stammen,
ontstaan uit één.
Ineengestrengeld
elkaar liefkozend
Zachte aanraking
Twee boompjes,
Al jaren samen één
Verbonden met elkaar
verbonden door liefde



©Maria






~♥️~

Reacties