Kundalini Reiki






Kundalini Reiki

Sinds 16 januari 2014 mag ik me Kundalini Reikimaster noemen.
Ik ben daarvoor op afstand ingewijd door Marlon Brammer.
Kundalini Reiki inwijdingen gebeuren meestal op afstand en dat heeft zo zijn voordelen én nadelen.
De info kwam via email en de oefeningen en meditaties moest ik in mijn eigen meditatieruimte doen. 

Ik was al bekend met het werken met energie doordat ik al in 2004 Reiki 1 en in 2007 Reiki 2 ben gaan doen volgens Usui Shiki Ryoho.
Kundalini Reiki is niet hetzelfde als Usui Reiki en in het menu kun je daar de uitleg over lezen.
Ik gebruik Kundalini Reiki als toevoeging op Usui Reiki en dat gaat prima.

Ik voel het beter stromen en geef regelmatig afstandsbehandelingen. Ik geef echter GEEN inwijdingen in Kundalini Reiki
Wil je een gratis afstandsbehandeling voor jouzelf of je huisdier kijk dan bij contact.
Je kunt ook Reiki voor iemand anders aanvragen maar dat mag alleen met de toestemming van de ontvanger.






Wat is het verschil tussen Usui Reiki en Kundalini Reiki?

Reiki is de universele, niet-persoonlijke levenskracht die overal aanwezig is in alle onderdelen van de schepping. Via het reiki systeem stem je je af op deze krachtbron die onuitputtelijk is. Via dit kanaal kun je je eigen persoonlijke energie en die van andere aanvullen. Kundalini-energie kun je bij je zelf opwekken en stijgt op via de ruggengraat. Deze energie activeert de zeven chakra’s en zorgt er voor dat er eventuele blokkades naar voren komen en deze energie herstelt of heelt deze blokkades ook.

Kundalini Reiki is ontwikkeld door Ole Gabrielsen, een Deense heler. Hij had al veel ervaring met het werken met energie op verschillende manieren, onder andere ook Usui Reiki. Het voordeel van Kundalini Reiki ten opzichte van Usui Reiki, is dat je hier geen handposities hoeft te kennen. In de Usui Reiki leer je symbolen in de tweede graad. In de Kundalini Reiki heb je deze niet.
Kundalini Reiki laat je spirituele energie ontwaken in een tempo dat bij jou past. 

  • Usui Reiki werkt met universele energie en Kundalini Reiki met je eigen kundalini energie die zich slapende houdt bij de wortelchakra. In 3 inwijdingen wordt deze kundalini energie langzaam wakker gemaakt, waardoor er een enorm sterke kracht in jou ontstaat waar je je jezelf en anderen mee kunt healen*.

  • De basischakra is een ingang voor de Kundalini energie, of Kundalini Vuur.

  • Zodra deze energie bij het basischakra je lichaam binnenkomt, stroomt het langs het energiekanaal omhoog naar de kruinchakra waar het je lichaam weer uitstroomt. Het is aan te raden voordat je met Kundalini Reiki begint al een inwijding te hebben in Usui Reiki of een andere helingsvorm, omdat het een vrij krachtige vorm is.

  • Met Kundalini Reiki krijg je een andere ‘kwaliteit’ energie of trilling binnen handbereik, die je kunt inzetten bij behandelingen of t.b.v. je persoonlijke ontwikkeling.
  • Er zijn net als bij Usui Reiki drie graden in Kundalini Reiki: 1, 2 en 3.

  • Iedereen die wil gaan werken met Kundalini Reiki moet beginnen bij de 1e graad, ook al heeft men al inwijdingen gehad in andere Reiki- of helingsvormen.

  • Kundalini Reiki inwijdingen gebeuren vaak op afstand.




*Reiki geneest niets. Reiki werkt wel ontspannend waardoor lichaam en geest de positieve energie die het ontvangt kan gebruiken om zichzelf te helen. ( voor zover dat mogelijk is)


Lees HIER over mijn cursus ervaringen 



Reacties