Het verhaal achter de Zon/Maan mandala

Zon/Maan ornament

Ik heb altijd een goede band met mijn moeder gehad. Mijn vader is al overleden toen ik 14 jaar was en mijn moeder en ik hebben het niet altijd gemakkelijk gehad. Helaas is zij op kerstavond 2017 overleden. Ze had een mooie leeftijd: 89 jaar maar het gemis is er evengoed. Ik heb het al wel een plek kunnen geven maar ik moet vaak terugdenken aan de mooie momenten die we samen met haar hebben gehad. Ze was ook heel gek op mijn man en dat was wederzijds zo. Mijn man en ik hebben vaak met mijn moeder uitstapjes gemaakt, variƫrend van een weekend of midweekje Landal tot aan dagtripjes. Ze genoot daar erg van. Op het laatst ging dat moeizamer vanwege haar slechte gezondheid.

Nadat haar tweede liefde ( mijn stiefvader) was overleden is ze een keer met ons naar de Keltische beeldentuin: The green man Tuinverbeelding geweest in Kloetinge; een eind rijden maar we maakten er een leuke dag van.
Manlief en ik kochten twee Green man's, een paar boekensteunen en mijn moeder vond een zon en maan ornament dat ze kocht voor aan de muur in de tuin.
Na haar overlijden is het bij ons tegenover de Greenman's komen te hangen.
Ik heb er een mandala van gemaakt.


Zon/Maan mandala





Reacties