Kaart van de week- Keltisch bomenorakel.

 

Vruchtbaarheid en seksualiteit, kracht en stabiliteit, verankeringen doorzettingsvermogen, oude wijsheden, deuren en drempels, grenzen.

Duir/Eik in een legging

In een legging schenkt de eik je kracht en doorzettingsvermogen, weerstand en goede stabiliteit. 

Deze boom geeft je praktisch inzicht, gezond verstand en het vermogen om dingen af te werken. Er is een verlangen om dingen mooi te maken en creatief te zijn. Je kunt nu in de ruin werken, want dit is de kaart voor groene vingers. Hij betekent dat het een goed moment is om naar de natuur te kijken en wat tijd buiten door te brengen. Het is tijd om een trektocht te maken of naar het park te gaan. Geniet van de schoonheid van de groene aarde.


Deze kaart is ook een teken van vruchtbaarheid, of je nu een kind verwacht, een project opzet, een bedrijf begint of een andere creatieve activiteit ontplooit. De eik viert de sensualiteit, de seksualiteit en de heilige schepping en voortplanting.

Deze boom belooft je ook wijsheid, informatie, richting en kennis. Je kunt verwachten dat er dingen gelijktijdig zullen gebeuren. Situaties, mensen, dromen en boeken komen in je leven om je te laten groeien. Er gaan deuren voor je open en er zijn drempels waar je overheen moet. Dit is een tijd van sterke gevoelens terwijl je bouwt aan de realisatie van je dromen.

Boodschap:

Ik ben de stevige, trouwe Eik. Kijk naar me en kom bij me zitten. Ik ben oud en sterk en geworteld in de aarde. Ik neem je bezorgdheid van je af en laat ze in Moeder Aarde wegvloeien om omgevormd te worden. Zij weet wat ze met de energie moet doen. Ik ben de belofte van de lente. Je kunt mijn energie zien in de bottende bloemen. Ik ben de narcissen en de tulpen die tot leven komen. Ik ben alle kleine wilde diertjes in de natuur, de eekhoorntjes, konijntjes, muisjes en wezeltjes. Ze komen allemaal samen in mijn heilige ruimte. Kom in mijn gebladerte zitten, de oudste van alle kerken en tempels. De natuur is jouw thuis; hier ben je veilig en word je verzorgd. Adem me in en adem me uit. Ik zal je herinneren aan je echte aard. Je bent geliefd en je bent mooi. Je bent al perfect. Je hebt alles in je wat je nodig hebt om je dromen en wensen te realiseren. Het is tijd om te beginnen. Dit begin is als de eikel die een machtig symbool is van groei en vernieuwing. Datgene waarmee jij begint, heeft het potentieel om uit te groeien tot een grote eik.


~*~

Reacties