Wortelrijst

 



Ik schreef al eerder dat ik af en toe graag een vegetarische maaltijd kook. Ik hou niet van tofu, tempé en kantenklaar nepvlees; niet lekker, vaak te zout en te vet dus dat maak ik niet. 
Het gerecht op de foto eet ik alleen want mijn man houdt er niet zo van dus eet hij iets waar ik weer niet zo gek op ben. Het gebakken eitje is de vleesvervanger en 's avonds eet ik dan ook nog wat ongezouten noten. 

In de supermarkt kun je van Bonduelle in de diepvries verschillende groenten rijstsoorten vinden zoals bloemkoolrijst, broccolirijst en wortelrijst. Je hebt dan een koolhydraatarm gerecht. Ik heb ze alledrie geprobeerd maar vind de wortelrijst het lekkerste. 

Op Pinterest kwam ik een keer een recept tegen en daar is dat van mij weer een variant op.

Benodigheden: koekenpan, kleine wok, olijfolie, kleine gesnipperde ui, paprika in blokjes, een ei, wortelrijst, komkommerschijfjes, koriander.

Ik bak eerst het eitje geklutst met wat paprikablokjes erdoor.
Daarna fruit in in wat olie de ui met de resterende paprikablokjes. Na een tijdje gaat daar de bevroren wortelrijst bij. Na ongeveer 5 minuten roeren gaat er wat korianderpoeder door. KLAAR.
Bord opmaken en smullen maar.

Update 27- 01-2023
Helaas is deze wortelrijst al een tijd niet meer te koop. Wel in de vorm van bloemkoolrijst en broccolirijst. Ook maar eens proberen.


~*~


Reacties