De Lotusbloem

 




De Lotusbloem
Kleurrijk en sterk
Wortels in de modder
Stralend in het zonlicht

©Maria

~♥~


Zoals de meesten misschien wel weten heb ik iets met de lotusbloem. Ik vind het de mooiste en meest bijzondere bloem die er bestaat. Mijn website heet Lotus Maylea 
Ik zal even vertellen hoe ik aan de naam kom.

Lotus omdat ik de Lotusbloem de mooiste bloem vind die er is. Met haar voeten in de modder zoekt de stengel van de plant een weg naar boven om in het licht blaadje voor blaadje haar knop te openen tot een weelderige bloem.

Maylea is een naam die ik een keer tegenkwam op het internet en die mij aansprak. De betekenis van Maylea is: Wilde bloem. Deze twee namen heb ik samengevoegd tot de naam van mijn website.







 “Alsof ik duizend jaren onder water heb gesluimerd, word ik wakker in een nieuw jaargetij.
Ik ben de oprijzende Lotus.
Ik ben de kelk van dromen en herinneringen, die zich opent.
Ik ben de bloem met de duizend kroonbladeren.
In de morgen rijst de Zon naakt en nieuw als een pasgeboren kind;
Ik open mijzelf en wordt doordrongen van het licht.
Dit is de vreugde, het langzaam wakker worden in een vuur,
als één voor één de bloemblaadjes zich openen,
als vingers die het geheim binnen in de hand stevig omsloten.
Ik laat het verleden los en geef de geur van bloemen vrij”

~*~

Uit: de Wording van de Lotus, Papyrus van Ani, Egyptisch Dodenboek
(Ik kwam bovenstaande tekst tegen en wil hem graag delen.)


Reacties