Mijn reiswensen




Ik heb helaas geen gezond lichaam. Ik kan niet ver lopen en al helemaal niet op oneffen terrein of heuvels en bergen. Mijn spieren en gewrichten doen iedere dag zeer en mijn knieƫn vertonen artrose.
Dit alles is ontstaan nadat ik in 1987 op 25-jarige leeftijd een herseninfarct ( beroerte) heb gehad waarbij mijn linkerkant volledig verlamd raakte. Ik kan sindsdien mijn linkerhand niet meer gebruiken maar kan wel lopen al is mijn linkerbeen zwakker en mijn voet instabiel. 
Ik maak graag wandelingetjes ook al zijn het geen grote afstanden en moet ik tussendoor rusten. Fietsen lukt al anderhalf jaar niet goed meer door mijn evenwicht en daarom heb ik voor langere afstanden een scootmobiel gekocht maar die gebruik ik dus voor de fietsafstandjes.Beweging krijg ik door mijn hometrainer, korte wandelingen en yoga. ( naar mijn kunnen)

Toen we jonger waren zijn we ondanks mijn slechte been toch een paar keer naar Oostenrijk, Duitsland en Luxemburg geweest waar ik best veel heb geklommen maar nu ik ouder ben merk ik dat dat niet meer gaat dus passen we onze vakanties maar aan en genieten we toch wel. Als we op vakantie gaan zoekt mijn man ieder jaar weer goede wandelroutes uit voordat we op gaan. Routes met goede paden en die niet te lang zijn maar wel in de natuur liggen.  Als ik niet in de natuur ben tussen de bomen kan ik geen energie opdoen. Wandelingen maken tussen beton is niks voor mij en gelukkig houdt mijn man ook van de natuur.

Ik heb al heel lang twee reiswensen.

1-Ierland; iets wat ik al heel lang voelde dat ik daarheen moest. Ik heb iets met het Keltische, mystieke en de muziek.

2-Engeland: Het land van Avalon, Glastonbury en de Tower en de tuinen en andere spirituele plekken te bezoeken.

De eerste wens hebben we gedaan. In 2013 zijn we naar Ierland geweest, een geweldige ervaring dat niemand ons meer afpakt. Lees HIER mijn blog hierover.

De  tweede wens: Engeland zie ik niet meer zo zitten aangezien je toch wel goede benen moet hebben om op oneffen grond de heuvel van de Glastonbury Tower te beklimmen.
Daarom heb ik deze wens niet meer. Ik lees er wel graag over en voel er iets mee maar dat is het dan ook. Ik gedachten en meditaties kan ik er ook naartoe.

Afbeeldingsresultaat voor glastonbury tor
"My body is no longer healthy enough to visit the land of Avalon, but my spirit is."
Maria

~*~




Reacties