Mijn passie

 



Ik heb mijn hele leven al graag getekend. Als je mij als kind een doos kleurpotloden en een schetsboek gaf dan hoorde je me een hele poos niet. Met Sinterklaas stonden steevast bovenaan mijn verlanglijstje: stiften, een schetsboek en kleurpotloden. Tekenen was mijn lievelingsvak op school, ik kon er veel in kwijt. Dat is later ook zo gebleven, ik vind het heerlijk om te tekenen en te schilderen ook al ben ik geen echte grote kunstenaar. Ik teken en schilder met aquarelpotloden, aquarelverf, pastelpotloden, soft-pastelkrijt en gewoon kleurpotloden. Ik heb in het verleden een aquarelleer-cursus gedaan en hoewel dat erg gezellig en leerzaam was, ben ik daar na twee jaar mee gestopt. Ik wilde niet op vaste tijden schilderen maar op momenten dat ik inspiratie had en ik me lichamelijk goed voelde en dat was niet altijd op de desbetreffende avond waar je algauw een paar uur achter elkaar bezig moet zijn.

Later ben ik mandala's gaan tekenen en af en toe ook andere dingen. Mijn mandala’s ontwerp ik zelf al teken ik ook af en toe een mandala nav. de filmpjes die te vinden zijn op de Facebookgroep van de Mandala Academie. Ik maak echter alle mandala's "eigen" en ik stop er al mijn gevoel in. Mijn werk is niet perfect maar wat is eigenlijk perfectie. Mijn werk is echter wél 100 % Maria van de eerste potloodstreep tot de laatste.

En nu ben ik op het punt dat ik het aquarelleren en tekenen met pastel en kleurpotloden wil gaan uitbreiden. Ik ben al een tijdje de gratis online lessen van de Teken en schilderclub met Lineke Lijn en Leontine van Vliet aan het volgen. Helaas kan ik het beeld niet stil zetten . Dat kan wel als je lid van de club bent. Je kunt dan alles terugkijken en hebt de beschikking tot de lessen, info, een community en tips.
Het gaat niet altijd even gemakkelijk aangezien ik sinds mijn 25-ste mijn linkerhand niet meer kan gebruiken. ( een van de restverschijnselen na mijn herseninfarct) Toch weerhoudt mijn "beperking" mij er niet van om datgene te doen wat ik graag doe en vind ik meestal wel een manier om mijn doel te bereiken. 
Sinds 14-02-2021 ben ik lid geworden van de https://creaclub.nl waar ik al verschillende online lessen heb gevolgd en wat bestaat uit de https://tekenclub.nl  en https://schilderclub.nl

Voor 1 euro kun je een maand rondneuzen, vele tips, filmpjes en webinars terugkijken. Daarna kun je kiezen voor de tekenclub of schilderclub of beiden. Ik denk dat ik daarna bij beiden lid blijf.
Af en toe moet je jezelf een beetje kietelen. 🎨👩‍🎨


UPDATE 25-09-2021
Op 26-06-2021 ben ik heel lelijk gevallen in huis. Ik heb mijn abonnement op de teken en schilderclub opgezegd. Lees daarover HIER  
Ik heb mijn abonnement op de teken en schilderclub opgezegd.


~*~

Reacties