Koolmeesje - pasteltekening

 

Pasteltekening: "Koolmeesje" ©Maria




Na vier maanden niet te kunnen teken en schilderen omdat ik aan het herstellen was van een ernstige valpartij met diverse breuken in vingers en arm.... Lees HIER, heb ik in etappes weer lekker gewerkt aan een tekening van een koolmeesje. De foto is van internet.

Materialen

Papier
Clairfontaine pastelmat. kleur: d.grijs A5 formaat.
















Pastelpotloden

Stabilo Carbothello



Kleuren
750-Neutraalzwart
760-Lampenzwart
770-Paynesgrey
708-Warmgrijs5
726-koudgrijs4
722-Koudgrijs2
110-Witgrijs
100- Wit
635-Pister (roestbruin)
610-Raw umber
670-Sienna gebrand
685-Sienna
681-Vleeskleur licht
700-Warmgrijs1
390-Pruisisch blauw
400-Parijsblauw
425-Kobalt blauw
435-Korenblauw licht
595-Loofgroen donker
585-Olijfgroen
560-Viridiangroen
210-Oranjegeel
692-Goudoker light
205-Neutraalgeel

Ik ben geen lid meer van de teken en schilderclub maar heb wel dat wat ik geleerd heb toe kunnen passen in deze tekening.
de tekening is opgebouwd in laagjes. In het kopje zitten diverse blauw en zwarttinten. In het buikje diverse geeltinten. Ook de achtergrond bestaat uit meerdere kleuren.
Ik vind hem heel goed geslaagd en ben er trots op. 

*Wil je meer van mijn kunstwerkjes zien , kijk dan op mijn website: Lotus Maylea
Ik stel het op prijs als je daar een berichtje achterlaat in het gastenboek. Je kunt me ook een mailtje via contact.


~*~




Reacties